توسعه از دید مهندس موسوی

«خاطرم هست یک شب وقتی که از روزنامه جمهوری اسلامی به خانه بر می گشتم، سوار تاکسی شدم. یکی از مسافرها پنج تایی ماهی خریده بود. همه گرم صحبت بودیم که یکی از مسافرها که بوی ماهی را فهمیده بود، از صاحب ماهی ها سوال کرد که ماهی خریدی؟ از کجا؟ چند؟ مسافری که ماهی داشت بی اختیار و تحت تاثیر همان روحیه ایثار دست کرد در پلاستیک و ماهی ها را میان مسافرها و راننده تقسیم کرد و خود هم یک ماهی به خانه برد. همچنین راننده هم از مسافرها پول نگرفت. جامعه آرمانی توسعه گرا یعنی همین.»

جملات بالا خاطرات آخرین نخست وزیر ایران است بعد از انقلاب یعنی آقای میرحسین موسوی. مهندس موسوی انسان سالم و هنرمندی است و با طبع لطیف ولی نگاهش به مسایل اقتصادی و توسعه سخت غیرواقع بینانه. خاطراتش منو یاد بچگی هام انداخت که آرزو میکردم جاذبه زمین وجود نداشت و من میتونستم با کبوترها پرواز کنم.

این خاطره را از وبلاگ علی حق دزدیدم. قبلا شنیده بودم ولی باورم نشده بود.

2 پاسخ to “توسعه از دید مهندس موسوی”

  1. arman Says:

    البته به نظر من در جامعه ای که همه به هم خدمات ارائه کنند و هر کس با توجه به مقدار خدماتی که به دیگران ارائه می کنه و در عین عدالت و پویایی از خدمات دیگران بهره مند بشه.. سیستم مناسبی است… هم جای رشد داره و با التقاط کمونیستی منافات داره و هم سرمایه داری نیست که همه چیزو پول تعیین کنه و خون مردمو بکنن تو شیشه!!!

  2. Mohammad Jahan-Parvar Says:

    Dear Mr. mashayekh;

    I was wondering if we can chat a bit on some issues of mutual interest. Please send me an e-mail to jahanparvarm@ecu.edu or call me at 252-328-4770.

    I really like your views on economics and what Iranians say about economic issues. We may be able to work on issues of interest together.

    Regards,

    Mohammad Jahan-Parvar

بیان دیدگاه